Organizarea proiectelor

Vorbeam zilele trecute despre deadlineuri, si despre cum o etapa depinde de cealalta si e stresant sa faci un proiect in cateva zile, mai ales atunci cand nu iti programezi pasii in timp, sau cand ceea ce trebuie sa faci tu depinde de munca altcuiva.
Am aflat de curand de MS Project din suita Office. In program se trece activitatea/ activitatile: ce e de facut, cat timp estimati sau ar trebui sa dureze, si de ce alta activitate depinde/ este conditionata. Din pacate eu abia astazi am facut asta, desi am incercat in ultimele doua saptamani sa ne notez ceea ce avem de facut si sa respect ceea ce stabileam.
In graficul de mai jos, primele 3 activitatile sunt paralele, nu depind una de alta si nici nu conditioaneaza impreuna etapele viitoare, ceea ce inseamna ca pot fi facute simultan. De concept insa se leaga urmatorii pasi, ceea ce presupune ca acesta activitate sa fie facuta mai repede, pentru a scurta timpul solutiei finale. Dupa planul general, graficul se imparte iarasi in 3 activitati paralele, care nu se mai intalnesc apoi, din nou, acestea pot fi facute simultan, pentru ca nu depind una de cealalta. Fiecare dintre cele 3 ramuri ar trebui preluata de cate o persoana diferita. Astfel se asigura in mare parte eficienta in realizarea unui proiect atat ca timp total cat si ca timp de lucru pentru fiecare dintre membrii unei echipe.
In ultimul proiect nu l-am folosit, insa de acum o sa ma bazez pe acest instrument pentru o mai buna organizare a proiectelor si a timpului de lucru, astfel incat munca depusa sa fie eficienta, respectand deadlineurile.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s